Selasa, 17 September 2013

KRITIK SASTRA

ANALISIS CARPON
Ku : Ahmad Rijal Nasrullah
Judul Carpon : Talaga Nu Liuh
Pangarang : Aam Amalia
Sumber : Panggung Wayang (50 Carita pondok Aam Amalia)
Kaca  : 26 dugi ka 33
Penerbit : Geger Sunten
Uraian
Aam Amalia salaku anu nulis ieu carita, nembongkeun kaparigelan dina ngolah basa tur imajinasina kana reka tulisan. 
Tangtosna dina Carpon Talaga Nu Liuh ngagambarkeun kaayaan rumah tangga nu dilakonan ku Momon 
jeung Euis, anu dina kahirupan rumahtangga na aya amis tur aya paitna. Konflik anu aya dina ieu carita 
mimiti katembong tina kajadian Momon anu sakitu nyaah ka pamajikanna nyaeta Euis. Teu biasana 
Momon mulang ti Pakasaban teh teu ngajak ngobrol Euis, harita mah langsung ngaleos ka ka kamarna. 
Euis teu apal naon anu jadi cukang lantaranna Momon jadi kitu.
Ti dinya Euis tuluy tumanya ka Momon, tapi tembalna ngan ukur pondok. Euis rumasa aya salah ka Momon tapi 
Momon teu nembongkeun aya kasusah atawa sifat goreng ka Euis. 
Aam Amalia salaku anu nulis ieu carpon bisa ngagambarkeun kumaha konflik anu umum kajadian dina 
Rumah tangga anu sok di tungtungan ku KDRT, tapi dina ieu carpon mah henteu kitu, 
tokoh Momon ku Aam Amalia di Setting  jadi salaki anu ideal pikeun pamajikanna, 
lantaran Momon nyanghareupan Pamajikanna nu boga salah ka Momon ku kasabaran tur 
kaikhlasan lir ibarat Talaga Nu Liuh.
Carpon ieu tiasa janten hiji amanat keur masyarakat pikeun ngabina rumahtangga sangkan jadi keluarga
 anu sakinah mawaddah tur warohmah, ku carana nyaeta silih asih, silih asah, silih asuh dina rumahtangga, 
bari dibarengan ku kasabaran. 
Dina tungtung carita tokoh Euis ngarumasakeun salah ka Momon lantaran ku lampahna 
anu matak nguciwakeun kanu jadi salakina, tuluy sungkem ka salakina, hal eta ngajaadikeun gambaran 
yen anu janten istri kedah tumut tur nurut kana janten Salaki.

Tidak ada komentar: